Samspel och Känslor!

Måndag red jag ett pass på banan, Började med att skritta runt lilla sjön. Har nu ridit ett par gånger med nya dressyrbettet, funkar bättre och bättre. Lite smått träningsvärk hade nog Turbo denna tisdag,men red ett pass med mycket galopparbete, emellenåt några travkliv över bommar..Han var väldigt fin i kroppen:)
Tog ett strög med transporten efteråt:) Fin fint !!

Tisdag,Vila

Onsdag,ett pass på banan igen med lite skänkelvikningar och en supersuperduperduper fin galopp:) Alla tre gångarterna var väldigt fina, Turbo var med mig i min vilja och vi arbetade på bra ihop:)
Efter passet var planen att vi skulle åka till kliniken för vaccination och kontroll,men planen sprack! Jag var både stressad och noll tålamod så Turbo gick inte på transporten,och efter 2timmars försök med övertygande nöjde jag mig att han stod halvvägs in och gav upp! Ringde veterinären och fick komma förbi en dag när han har gått in:)

Ny dag,nya tag idag Torsdag! Fick hjälp av min lastkompis Jenny, och efter 45 min stod Turbo redo för avfärd mot kliniken:) In på kliniken och fick allt gjort,vaccinerad och godkänt kontroll:) Härlig känsla, och Turbo skötte sig bra..Lite stressad men snäll och lydig.

När vi skulle åka hem igen backade vi emot transporten mot stallarna och Turbo gick rätt in med en gång och vi åkte hemåt:) Massa äpplen och jag är stolt över min fantastiska och speciella häst,med STOR personlighet som man får utmana emellanåt.
Samspele mellan häst och ryttare påverkas av ryttarens signaler och kroppsspråk. Cool ryttare,cool häst.
STORT tack Jenny och Axevalla klinken. Rekommenderas verkligen!
Efter att ha mockat och fixat med allt i stallet igen,red jag ut på gamle herren och hade sällskap av Emelie och Kummin, skön ridtur på 1timma och bara skritt. Nöjd med dagen ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0