Vackra dagar.

Härligt härligt med denna höst :)! Friska mornar,vacker natur, andas frisk fräsch luft på hästryggen!

Onsdag red jag och Victoria ut på hästarna. Skrittade och travade på.Turbo kändes jättefin så jag fattade en galopp och då fick Kassi fnatt och ja mer eller mindre drog iväg med Victoria... Ja skrek STANNA och hon skrek tillbaka de går inte,tillslut lyckligt nog kunde hon svänga ut honom på åker och fick stop på honom,och de gick bra. Jag och Turbo stannade en bit innan dom och Turbo undrade nog vad de tog åt den gamle...hihi ! Kassi var uppe i sitt esse en bra stund efter,vi rullade på i trav och skrittade emellanåt. Turbo var super cool:) Fartfylld morgon !

Torsdagmorgon, utsläppet och red Kassi som idag inte var 25 bast utan 3år! Skrittade ut på honom själv, och han såg spöken hela vägen runt stora sjön. Raskt tempo och en galen herre men skön start på dagen för hans kropp iaf! :)

Planen för mig och Turbo var ett dressyrpass på banan,men banan hade inte tinat upp vid 8 imorses.Gick upp till stora stallet för att hämta hösislage och då höll Alice på att göra iordning sin häst för ett pass på banan men insåg precis som jag att det gick inte...
Så vi bestämde oss för att rida ut. Hon och hennes valack kom ner t mitt stall och vi red iväg för första gången ihop Hästarna uppskattade varandras sällskap:) Vi skrittade ca 1timma i den vackra naturen och pratade om allt möjligt. Super trevligt.

När vi kom tillbaka till gården var banan ridbar och jag red Turbo en stund på banan. Han var väldigt mjuk i kroppen och samarbetsvillig,dock väääldigt väldigt pigg och stark i galoppen. Men gick mycket på volt och de var bättre :) Fina övergångarter och positiv. Skrittade av sen en stunds täcke på i stallet innan Turbo fick gå ut och mumsa gott gräs :) Jätte nöjd med hans insats i träning och med nya kompisen :) !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0