Laserbehandling

Måndag skrittade vi ut med Turbo och Kassi. Vi uppsittning var det spänningar men gick ok. Så vi red en härlig skritt runda:)
Tisdag longering och han var itne riktigt nöjd i galoppen så avbröt och tarvade ner honom och skrittade av runt lilla sjön.
Onsdag vila.
Torsdag och dags för laserbehandling för min pärla. Jag hade utsläppet,så fixade och grejade. Gick sen en promenad själv,riktigt härligt. Tog sen in Turbo och bortstade och masserade lite, han var på riktigt mys humör och stod helt stilla och njöt.
Sen kom LaserHelena och kände direkt att han hade spänningar och låsningar i buken,revbenen ja hur man nu ska förklara. Turbo markerade med hela sin kropp att det gjorde så ont! Hon började behandla med laser och till en början var Turbo inte riktigt nöjd, men sen så slappna han av och frösta ut.) Helena sa att han troligtvis orsakat detta med att bralla i hagen, han är ju inte precis slö i hagen emellanåt... Och det var inget som orsakats av "fel" ridning,och det var skönt att höra:) Hon behandlade ganska kraftig på vänster sidan och sen gick hon över till höger,där var det lite känningar men ändå ok. Efter en stund var han en go gele pärla hela han :) Alla spänningar släppte så han kissade på gången,har sällan hänt så det var ett positivt tecken på avslappning och nöjd:) Helena visade mig lite jag skulle göra innan jag började rida och att detta skulle få honom på bättre tankar och humör. Jag skulle rida som vanligt,gärna galoppera och skritta mkt om vartannat.
Hon berömde honom mycket för att han var fin i bena,hullet,glansig och ståtlig:)! Alltid roligt att få höra som ägare:) !!
På med ett täcke och ut i hagen igen,ingen ridning idag utan han får beararbeta dagens upplevelser! Nöjd häst gick ut i hagen igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0