Förändringar kommer och går!

Nu var det ett tag sen jag skrev men skall skriva en kort sammanfattning!

Opererade mig som sagt i måndags de 24/9. Den veckan fick Turbo vila måndag till onsdag. Longerade på torsdagen,gick bra. Fredag vila. Lördag red jag dressyr på banan,även fast att jag hade svin ont i munnen... Turbo var jättefin och härlig träning.
Sen var det dags för Turbo att åka iväg till en tjej i Ulricehamn som skulle ha honom på foder. Så vi gjorde iordning alla saker, körde fram trailern m.m
Och så krånglar Turbo och vill inte gå in i transporten..Efter 2timmars försök ringer jag min underbara vän Mallan som kommer ut och lastar honom på 10min:) TACK!
Färden bar av mot Ulricehamn,något sena men iväg. Resan gick bra, framme i nya stallet stor njöt Turbo i sin nya box och snälla kompisar.
Pussade min pärla och vi åkte hemåt med en bra känsla:)

Söndag och måndag gick och Tisdag....Sen så ringde fodertjejen och berättade att hon inte våga rida honom då han stegrat med henne på ridbanan i ett dressyrpass.
Jag blev först väldigt förvånad då jag inte kände igen Turbo i det beetendet... Jag sa till henne att han behöver tid och låt honom vara ett par dagar utan någon ridning.
Efter en överenskommelse bestämde vi på onsdagen att jag skulle hämta hem honom på fredagen.
Fredagen kom och jag och Mallan åkte iväg. Blev så glad att se min fina häst igen,och han la sitt huvud i min famn:) Turbo var jätte lugn och mådde bra:)
Lastade och efter 45min var vi påväg hemåt och Hushagen! :)
Känns bra att han är hemma igen och han stor trivs hemma i sin box,hage och polarna, och det värmer i mitt hjärta.Han var överlycklig första morgonen i hagen:)!!
Så nu är min pärla hemma igen och vi ändrar om i planerna och börjar på ny kula :) Men jag är som sagt glad att han är tillbaka.Synd att dom inte passade ihop i ridningen men jag ser det så som att Turbo har fått erfarenhet av att vara på annat ställe med allt vad det innebär,ett äventyr! Önskar tjejen i Ulricehamn att hon finner rätt häst!

Turbo har fått vila Lördag och Söndag, Promenerat lite runt på gården bara.
Igår Måndag red jag honom på banan ett lättare pass,Super fin och glaaaad:)
Idag tisdag, Nya dojjor på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0