Veckan...

Uppdatering ca 1 vecka!
Fredag fick longerade jag Turbo, han var fortfarande känslig i vänster men spänningarna släppte efter en stunds brallande... Han var nog både lycklig och frustrerad på samma gång!
Lördag, mamma var ute i stallet och fixade, hon tog en promenix med Turbo runt lilla sjön. Hade gått bra :)

Söndag, Ledig dag för Snurbo. Mamma fixa stallet, Tack !
Måndag och dags för tömkörning, vi har äntligen köpt en ordentlig tömgjord och tömmar i läder:) Så dags för tömmen, Gick först på banan och mamma i fram, gick jättefint. Sen höll jag själv i tömmarna och vi gick in på volt och började trava, Turbo förstod snabbt och han älskar det:) Tänkte först inte äns travat men det blev alla tre gångarterna:) Han var jätte,jätte duktig i galoppen, runda och fina galoppsprång med ett bra stöd i tömmen. Väldigt nöjd med hans töm prestation, första gången för oss båda tillsammans och första gången på ca 6månader :) Kul !

Tisdag, Sambons mamma var med ute i stallet, och hon tyckte Turbo var super mysig, vilket han är:) Hon hjälpte till att hålal honom vid uppsittning då han har varit lite osäker och spänd, och de var första gången jag skulle rida igen efter laserbehandlingen:)
Jag hoppade upp och han stod stilla och var duktig:)
Red fram som vanligt och han snappa upp mina signaler direkt:) I traven fick jag honom att gå väldigt samlat och trampa på stället sen trava iväg:) Framsteg och massa beröm.Galoppera många många varv i höger först, sen gick vi över till vänster.Där tog de emot lite och gick över till högen igen och fattade vänster galopp och då gick de finemang:) Galoppera ett par varv i ökad och samlat tempo. Så himla, jätte fin:) Travade lite mer i olika tempon, sen skrittade jag och en tjej i stallet av hästarna en runda i skogen.
Skön och lättnad känsla både från Turbo och mig att mycket har släppt och Turbo svarar väldigt bra laser vilket är toppen ! :)

Onsdag, dags för löshoppning..Tjoohoo:) ! Först red jag ut på gamle hästen som idag var 2...om han var 3 sist var han yngre idag!!
Men vi red runt stora sjön i bra tempo! Klättra över backen också:)
Sen hjälpte jag Mallan i stallet med stallgörat, behövde blir varm igen då de är kyligt emellan ridning och ingetgör!!
Jag tog in hästarna strax efter halv fem..Jag och Mallan åkte och käka kebabrulle och hämtade trannsporten.
Tillbaka i stallet, gjorde iordning Turbo för avfärd! Löshoppningen började 20.00 vi började lasta 18.30 och han stod redo kl 18.50! Jaha tänkte vi...nudå? Äh vi tar ströget i stan och hämtar upp mamma:) Så vi körde iväg. Turbo stod fint och lugnt.
På plats, lastade vi ur och skrittade runt ett tag ute, gick sen i ridhuset och Turbo var så himla duktig:) Gick runt med han,kollade in någon snygg häst å sen började träningen! Turbo visste precis vad som gällde och han skötte sig super snyggt! Tränaren tyckte han hade väldigt gott självförtroende då han hoppade stuts på 7meter..hihi :)! Han var verkligen så så duktig! Sen i slutet fick vi trava hästarna för hand och då var han lite trött men gick kanon de me:) Innan vi åkte hemåt var det lite teori om avstånd och hästens kropp...Behöver läsa på!:) Mallan var med på banan och mamma satt på läktaren, Tack för all hjälp! Ni är guldvärda :)
Skrittade sen av Turbo och på med täcket igen, vi gick ut och började lasta...Visste ju inte hur länge vi skulle stå på stallbacken... MEN hejochå in och på med bommen, 2minuter senare är vi iväg! :) Stolt och super imponerad av min fina,duktiga häst som visar framsteg och vi är alla flera erfanheter rikare! YES :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0