Några händelser,några veckor.

Har inte bloggat på ett tag..men ibland så orkar jag inte eller glömmer av!
Tills i Lördags har vi ridit mkt ute i skogen,både med mamma & Grettir, polarna i stora stallet och premiärtur för oss själva:) Tömkört på banan 1-2gånger i veckan och markarbete med bommar på ridbanan...Turbo har varit super cool och fin:)
Så kom Lördagen....... Dags för dressyrträning för tränare. Såg verkligen fram emot råd och tips. Red fram honom i alla gångarter och han kändes bra. Började träningen, och gick på en volt i trav och mkt galopp. Turbo var ganska sur och ville inte göra som jag ville..men sen gick det bättre och bättre:)
Vi nöjde oss och jag skulle ta ett par trav varv på volten, Och rider i vänstervarvet så på öppna delen drar han i full galopp rätt er emot staketet,jag kommer ihåg att jag tänkte nu hoppar vi. Men Turbo tvär nitade och vände...jag flög av,snurrade ett varv i luften, benet slog i staketet och sen backen. Jag skrek F A N och hade sjuuuuukt ont i benet. Mallan var samtidigt på banan och tog Turbo,människor flockades runt mig och jag kände mig ok. Ville upp igen men benet höll inte...Fixade i stallet med hjälp av mamma och åkte sen in till akuten och checkade ut 5timmar senare med mörbultad kropp, skadad vadmuskel och kryckor! Mamma bjöd på kvällsmat och vi pratade om dagen.
Chocken sitter i och jag vet inte idag varför han gjorde så men han är klinik undersökt med allt vad det innebär, röntgen,böjprov m.m och jag fick en faktura med hem och ett besked att min häst är u.a och väldigt snygg och fräsh i kroppen:) Tack!
Känns bra att han är frisk och man nu kan börja jobba där ifrån.
Så idag Tisdag har det varit en morgon på kliniken och verkligen kollat igenom Turbo. Han skötte sig super duktigt hela tiden och han får guldstjärna i uppförande :) Tack Mallan för hjälpen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0