3gångare& 4gångare :)

Ny medlem i stallet, vid namn Grettir:) !Mammas första egna häst,och jag är jätte glad för hennes skull, dom passa perfekt som ryttare och häst:)Var och kollade på honom i söndags och vi gillade honom massor!
Måndag & Tisdag har Turbo fått vila då jag har jobbat väldigt mycket...!
Onsdag, 16timmar med häst :)! Vi åkte ner till Alingsås och hämtade hem Grettir, han stod som ett ljus hela vägen hemåt:) Väl framme släppte vi först ut honom i en egen mindre hage,bredvid Turbo. Grettir rullade sig direkt..och var inte längre skimmel utan brun haha:) Turbo var super nyfiken och glad så dom sprang fram och tillbaka med hage emellan..!
Äh tänkte vi efter en stund, vi släpper ihop dom. Så gjorde vi, och när Turbo förstod att Grettir var inne hos han blev den action:) Turbo galopperade i full fart emot Grettir,som sprang iväg med svansen rät upp och de lekte och styrde upp en stund och vi kollade på:) Sen var det lugnt och dom var båda väldigt nöjda att finna ny kompis:)
Planen för mig och Turbo var ett pass på banan,men Mallan frågade om vi skulle åka och löshoppa,och de slog vi till på:) Så jag,mamma,Mallan och Turbo åkte iväg senare på kvällen och löshoppade, in i transporten på 3e försöket:) Trevlig och super cool på löshoppningen, idag var det mer hopp över hinder än fart för Turbo:) Mega,super imponerad och glad för min fina,coola häst:)
Det var många hästar på träningen och lite rörigt emellanåt,men Turbo fokuserade mer på sig själv i spegeln:) Lastade och åkte hemåt med ett stor leende:)

I stallet mådde Grettir ej så bra i sin mage tyvärr..så veterinären fick komma ut och ge magmedicin som hjälpte och han mådde bra igen:) Blir lätt så med alla intryck och flytt för nykomlingen! Men dom förtjänar det allra bästa!

Torsdag, ut till stallet och fixade! Mallan var på banan med sin häst så hon hjälpte mig med att hålla Turbo så hoppade jag upp och red ut på en uteritt, bara jag och min pärla:) Var över 1år sedan sist vi red ut för oss själva:) Såååååå himla glad och stolt över våran ritt!:)
Inte en tenden till vända eller osäker :) Skritt,trav och galopp, glad och underbar:)
Mamma var i stallet när vi kom tillbaka och blev glatt överraskad när vi hade varit ute på premiär uteritt:)

Fredag, Turbo fick vila.Mamma fixa stallet och båda hästarna! TACK!
Idag Lördag. jag hade stallet och insläppet. Fixade och gjorde snyggt i grabbarnas boxar och mat.
Tog sen in Turbo och tömkörde honom på banan, framåt och arbetvsillig, fina galoppfattningar:) Turbo fick efteråt gå in i boxen och äta gott, medans jag tog in Grettir och red ett premiär pass på banan:) Tölten är ju klockren! Super kul, red en kort stund då han ej är i full kondition ännu, mjukstartar...
Fina hästar och jag är hel nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0